Τέμπη έναν χρόνο μετά: Η κοινωνία μόλις αρχίζει ν’ ανοίγει τα μάτια
Κατανοούμε πως κάποια πράγματα που θα γραφτούν, μπορεί να είναι σκληρά. Όπως είναι δεδομένο, πως με την αλήθεια δεν κάνεις φίλους. Κι η αλήθεια είναι πως έναν χρόνο μετά το πρωτοφανές έγκλημα των Τεμπών, ένα αποτέλεσμα ενός ευθυνοφοβικού και θανατηφόρου, όπως αποδείχθηκε συνδυασμού: Της πελατειακής σχέσης ψηφοφόρων με τα κόμματα του δήθεν δημοκρατικού τόξου (βλ. διορισμό σταθμάρχη). Της ατιμωρησίας των πολιτικών που αδιαφορούν έτσι και αλλιώς για την ανθρώπινη ζωή και τους ενδιαφέρει μόνον, να καλύψουν τις ευθύνες τους, αν κάτσει η στραβή στη βάρδια τους. Κι επιπλέον οι αμαρτωλές συμβάσεις φίλων και ημετέρων σε ένα δαιδαλώδες σύστημα αμοιβαίων εξυπηρετήσεων. Αυτές είναι οι γωνίες του αμαρτωλού τριγώνου, για το κρατικό έγκλημα των Τεμπών. Πέρασε ένας χρόνος, δύο εκλογικές αναμετρήσεις, όπου η κυβέρνηση επιβραβεύτηκε με ένα ολοστρόγγυλο 40-41%, ενώ ο υπεύθυνος Υπουργός, έλαβε δεκάδες χιλιάδες σταυρούς στο Νομό Σερρών. Όλα αυτά συνέβησαν με το αίμα ακόμα νωπό και πέρασαν πλέον 12 μήνες, ώστε ο κόσμος, ν’ αρχίσει κάπως να θορυβείται από το βάρος της αλήθειας και των αποκαλύψεων, που μπορεί ν’ αργεί, αλλά κάποτε φαίνεται.
Είναι δεδομένο πως πολλά πράγματα έχουν ξεφύγει στην υπόθεση, δεν ερχόμαστε εμείς να κάνουμε τους σοφούς. Αλλά είναι τέτοια η κραυγή αγωνίας και οργής στην ελληνική κοινωνία, που πλέον ακόμα και η Δικαιοσύνη που δέχεται ασφυκτικές πιέσεις, διαχρονικά, αλλά πολύ πιο έντονα από κάθε άλλη φορά από αυτή την αμαρτωλή κυβέρνηση, για πάρα πολλά θέματα, κατανοεί πως το βάρος είναι τεράστιο. Είναι δυσβάσταχτο. Απλά απ’ όσα εκατοντάδες έχουν καταγραφεί και ειπωθεί, εμείς στεκόμαστε εκεί που υπάρχει το ζουμί.
Το πρώτο απ’ όλα που προκαλεί ερωτηματικά σε όλους μας είναι τι ακριβώς μετέφερε το εμπορικό τρένο ώστε να προκληθεί αυτή η τεράστια έκρηξη που παραπέμπει σε πολεμική σύρραξη και πώς αναπτύχθηκαν τεράστιες θερμοκρασίες, ακόμα και στα βαγόνια της θανατηφόρας αμαξοστοιχίας που έμειναν ανέγγιχτα από την πυρκαγιά.
Πρέπει να θεωρείς ότι απευθύνεσαι σε κοινό, ιθαγενών, τουλάχιστον, όταν ο μόνος που θυσιάζεις από το πολιτικό προσωπικό, για το μπάζωμα, είναι ο πρώην Περιφερειάρχης, Αγοραστός. Είναι κοινή λογική, πως η μόνη δική του ευθύνη, ως προς το μπάζωμα του τόπου του εγκλήματος των Τεμπών, είναι η εντολή για την λειτουργία των μηχανημάτων. Σε μια τέτοια συνθήκη, δεν μπορεί παρά την απόλυτη ευθύνη, να έχουν τα σώματα ασφαλείας και σαφώς οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι, για τη διατήρηση της ακεραιότητας του τόπου του εγκλήματος που το δημοκρατικό τόξο, βάφτισε ατύχημα.
Το πλέον κρίσιμο, για να φτάσουμε στις κυβερνητικές ευθύνες και που έχει γίνει κάπως γνωστό από μερίδα του Τύπου, μόλις το τελευταίο 24ωρο, είναι ότι ο Κ. Αχ. Καραμανλής, προκειμένου να έχει καλυμμένα τα νώτα του, αλλοίωσε την ευρωπαϊκή νομοθεσία, έχοντας ενσωματώσει μια κοινοτική οδηγία, με τις ευθύνες για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, να μεταφέρονται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Σε μια Αρχή που ακόμα και σήμερα, είναι υποστελεχωμένη, έριξε τις ευθύνες και στην ομιλία του στην προανακριτική της Βουλής, επικαλούμενος ευθύνη της για περιορισμένη δική του ενημέρωση, για τα σοβαρά θέματα ασφαλείας που υπήρχαν στο εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο. Με λίγα λόγια, ο Κ. Αχ, Καραμανλής, ρίχνει την ευθύνη για το ότι δεν ήξερε (όπως δεν ξέρει άλλωστε κανείς τίποτα σε αυτή την κυβέρνηση) σε μια πρακτικά ανύπαρκτη ή αν θέλετε δυσλειτουργική Αρχή, λόγω υποστελέχωσης.
Κάπου εδώ έρχονται και σου λένε οι Ευρωπαίοι κάπου όπα. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων επιμένει πως αυτό που έπραξε ο πρώην Υπουργός Μεταφορών, είναι αντίθετο στις κοινοτικές οδηγίες και παρέπεμψε το θέμα στην Κομισιόν. Με λίγα λόγια, ο Σερραίος βουλευτής της ΝΔ , εξαφάνισε την κρατική ευθύνη από τον ελληνικό νόμο. Κι εδώ γεννάται ένα άλλο ερώτημα. Για πόσες ακόμα υποθέσεις, μπορεί να έχει γίνει απαλοιφή της κρατικής ευθύνης, με πρόσχημα, την προσαρμογή σε κάποια κοινοτική οδηγία; Και μόνον που ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων, καθιστά τον κ. Καραμανλή ψευδόμενον, είναι ολοφάνερο τι ακριβώς έχει συμβεί.
Αυτά είναι τα δικά μας καυτά ερωτήματα που έρχονται να προστεθούν στα εκατοντάδες που προέκυψαν γι’ αυτό το ατύχημα. Το βέβαιο είναι πως το σύστημα, γιατί ευθύνες για την κατάσταση διάλυσης του σιδηροδρομικού δικτύου, δεν έχει μόνον η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, από την δεκαετία του 2000 ακόμα, θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο, να κουκουλώσει τα πάντα. Άλλωστε κόρακας, κοράκου μάτι, δεν βγάζει, όπως λέει η λαϊκή παροιμία. Προτεραιότητα των εθνικιστών, ήταν, είναι και θα είναι η ασφάλεια του Έλληνα πολίτη και ειδικά, ενός μέσου που μεταφέρει καθημερινά, ως πιο λαϊκό και κοντινό προς το βαλάντιο του, τον ανθό της ελληνικής νεολαίας. Δυστυχώς ένα κομμάτι αυτής της νεολαίας, που δεν πρέπει ποτέ να ξεχάσουμε, την δολοφονία και όχι την θυσία του, χάθηκε σε αυτή την αμαρτωλή αμαξοστοιχία, πριν από ακριβώς έναν χρόνο.
Μπουγάς Τρύφων
Μέλος ΕΣ Εθνικού Μετώπου
No Comments